Sunday, April 5, 2009

WARKAH CINTA BUAT MAMA

Assalamualaikum w.t.b

Kaifahalukum jamian?Semoga kalian berada di dalam keadaan sihat sejahtera dan sentiasa berada di bawah naungan kasih sayang dan rahmat dariNya…

Lama benar rasanya blog ini tak di update kan,apapun saya ucapkan jazakallahukhairan kepada insan-insan yang sudi memenuhi ruang shoutbox saya,rasa terhibur juga apabila melihat kalam-kalam daripada insan-insan yang dahulu berjuang & ditarbiah bersama telah berpisah disebabkan perjuangan juga.Tidak dilupakan kepada insan-insan yang sudi menegur & memberi kritikan pada blog saya.Sahabat yang sebenarnya ialah yang akan menegur kesalahan sahabatnya yang lain untuk kebaikan bersama..

Kali ini saya ingin menukilkan sesuatu kepada insan yang saya paling sayang di dunia ini iaitu Mama dan Abah tapi saya khususkan dahulu kepada mama saya nun jauh di Malaysia,23 Mac genaplah mama saya berumur 45 tahun,ini bermakna 24 tahun saya telah dibesarkan dengan tangannya.Subhanallah!bukan senang sebenarnya hendak memelihara seorang anak perempuan ,sehinggakan Nabi pernah bersabda :

Daripada Aisyah r.a." Barangsiapa yang diuji dengan sesuatu daripada anak-anak perempuannya lalu dia berbuat baik kepada mereka, maka mereka akan menjadi penghalang baginya daripada api neraka.

Bersyukurlah insan yang bernama perempuan kerana Allah & Rasul meletakkan kita di tempat martabat yang tinggi,cumanya kita kadang-kadang tidak menghargai pemberianNya.
Mama,saya ucapkan ribuan terima kasih kerana melahirkan diri ini dengan segala kudrat yang ada meskipun saya terfikir saya tak mampu membalas segala budi yang diberi walaupun sehebat atau sebijak mana pun diri ini.
.
Mama,saya sangat mengkagumi dirimu kerana apa ..kerana dirimu mempunyai kekuatan ,kesungguhan & tawakal kepadaNya yang cukup tinggi dalam mengharungi ranjau hidup di dunia ini,mana mungkin saya kuat di bumi Ardil Kinanah ini andai saya melihat engkau mampu bertarung dengan segala bebanan tanggungjawab yang banyak sebagai anak ,isteri kepada suami,mama kepada anak,guru dan pelajar,sedangkan diriku ini hanya sebagai pelajar sahaja tak bisa kuat sepertimu..

Mama,diriku mendoakanmu supaya engkau terus kuat ,terus tabah,terus bersemangat dalam menempuh ranjau kehidupan ini dan terus mendoakan diriku yang dahagakan motivasi darimu…

Doa untukmu MAMA..

Ya Allah,
Rendahkanlah suaraku bagi mereka
Perendakanlah ucapanku di depan mereka
Lunakkanlah watakku terhadap mereka dan
Lembutkan hatiku untuk mereka.........

Ya Allah,
Berilah mereka balasan yang sebaik-baiknya, atas

No comments: