Tuesday, January 6, 2009

SINAR @ TERSIRNAKAH KITA DENGAN ISU UMMAH?

:s::a::l::a::m:...

:look:Salam Maalhijrah 1430 & selamat tahun baru 2009 kepada semua sahabat-sahabat.. pasti setiap org dah pasang azam dan niat masing-masing utk tahun baru ni,tp ingat sahabat-sahabat semoga apa yang kita azamkan bukan shj ditutur di bibir tapi dilaksanakan dengan perbuatan i'Allah.

:reading:Sahabat-sahabat tahu apa yang berlaku di dunia kita skrg?erm..kalau yang tak tahu wajib ambik tahu ,yang tahu teruskan mengikuti perkembangan.Sekarang ni sahabat-sahabat seislam kita sedang berjuang meneruskan kehidupan , bayangkan sahabat-sahabat mrk terpaksa bertarung dgn pelbagai jenis peluru ,kereta kebal dan helikopter yang serba moden dengan hanya bersenjatakan batu yang tidak ada nilaiannya di mata kita tetapi bernilai di sisi sahabat seislam kita di sana.Itulah senjata yang mrk ada bg mempertahankan diri,keluarga dan agama islam.

:s::a::h::a::b::a::t: ..
:phonecry:Perkhabaran dari sempada Gaza cukup menyiat hati saya,setiap hari kematian bertambah dari semasa ke semasa,sehingga terdetik di hati saya seandainya Rasulullah hidup,pasti baginda akan menangisi apa yang berlaku dunia pada hari ini.Hari ni dah 11 hari serangan israeil kepada sahabat seislam kita,saya tak tahu setakat mana usaha saya :cry:saya hanya mampu berdoa,berdoa dan terus berdoa.Ya Allah semoga Engkau menerima doaku untuk sahabat seislam walaupun diriku ini penuh dengan dosa!Perkenankanlah Ya Allah..

Setiap kali saya menatap wajah-wajah sahabat seislam kita yang syahid (i'Allah) dan yang tercedera ,timbul rasa cemburu kpd mereka,jiwa mereka cukup kuat dan tabah,xde sekelumit perasaan menyesal dengan apa yang berlaku,apatah lagi menyalahkan agama ISLAM,hebat!Jiwa yang ditarbiyah , dididik dan dilatih dengan kefahaman ISLAM yang sebenar sehingga mampu melahirkan kesedaran untuk mempertahankan ISLAM.MasyaAllah..Bila melihat diri ni,betapa kerdilnya diri ni sedangkan saya kadang-kadang xcukup kuat dengan ujian& cabaran yang datang,bukan salah ibu mengandung tapi diri ini yang terlampau lemah.

Saya teringat akan kata-kata ni "Perjuangan dlu diuji keganasan,maka lahirlah IMAN yang kuat utk melawan!Perjuangan skrg diuji mengikut kemampuan walaupun pahit utk dihadapi tapi, ujian inilah tarbiah yang membuatkan kita ISTIQAMAH dlm mencapai cita-cita !Cukup bertuah menerima tarbiah dgn harapan sentiasa dlm REDHONYA,sedangkan org lain masih mencari-mencari ..CUKUP BERTUAH!:mLove:


:s::a::h::a::b::a::t:...

Kita macam mn ? , kadang-kadang nak boikot barangan Israiel dan sekutu-sekutunya pun fikir 100 x,yer la murah,berkualiti dan senang ditemui berbanding produk barangan islam. Baru-baru ni saya mendapat offline dari sahabat yang lain mengenai kesan boikot barangan mrk iaitu Denmark ambassador, perdana menteri dan Denmark Channel semuanya cuba untuk hentikan boikot yang telah dilakukan oleh Muslim seluruh dunia sejak bulan lepas di mana sehingga kini mereka menanggung kerugian sehingga 2 BILLION EURO! Jika kita terus boikot DENMARK untuk 7 bulan lagi, mereka boleh rugi hampir 40 BILLION EURO.

Sahabat-sahabat,jom kita usaha memboikot brgn mrk,jangan pandang remeh dengan kempen ini krn kita akan ditanya kelak di akhirat nanti apa usaha yang kita lakukan untuk menyelamatkan agama ISLAM ..Sekiranya tidak mampu,mari kita sama-sama perbanyakkan doa dan solat hajat kepada sahabat-sahabat kita di sana supaya terus kuat,tabah dan tidak berputus harap dgn Allah s.w.t.Mrk diuji dan kita pun diuji krn ujian ini adalah untuk meningkatkan tahap keimanan dan keyakinan kita kepada Nya.

Firman Allah s.w.t :Dia memberikan hikmah kepada sesiapa yang dikehendaki.Barangsiapa diberi hikmah,sesungguhnya Dia telah diberi kebaikan yang banyak.Dan tiak ada yang dpt mengambi pelajaran/iktibar kecuali orang-orang yang berakal. (surah Al-Baqarah :269)

Mari kita renungi dan muhasabah diri kita...

Setelah tragedi berdarah di Gaza pada Awal Muharam 1430 yang lalu, kedatangan wakil Malaysia telah pergi ke sana dan bertanyakan bantuan apakah yang dapat disumbangkan namun tahukah jawapan yang diberikan..? Difikirkan pasti sekian-sekian bentuk bantuan yang akan diminta dan boleh disalurkan namun jawapan yang diberikan, “Pergilah kamu pulang ke tanah airmu. Didiklah anak-anakmu sebaik mungkin agar jika kami semua sudah tiada untuk mempertahankan bumi Palestin ini maka nanti adalah dikalangan kamu(saudara seislamku) bangun ke medan juang ini dan mempertahankan sehabis kudratmu,” Duhai sahabatku, Mereka di sana mati berdiri, mereka berjuang biarpun habis batu dan kayu mereka lemparkan! Walaupun dengan hanya itu yang mereka mampu lakukan. subhanallah...

UCAPAN PALESTIN KPD KITA: Jikalau kami gugur syahid, dan anda sekelian terus diam membisu dan hanya menyaksikan sahaja, nantikan hari pembalasan. Kami akan tuntut dari Allah di atas kelembapan anda semua. Kami tidak akan redha terhadap kelesuan dan kebisuan anda semua. Kami tidak akan memaafkannya.


:s::a::h::a::b::a::t:...

Semoga kita mendapat secebis kesedaran walaupun tak banyak..Saya ingin mencadangkan sahabat-sahabat melayari laman web ni:-
http://arrahmah.com/index.php/photo/detail/2983/gaza-massacare

http://www.palestinkini.info/

No comments: